Een doordachte bedrijfsstrategie is voor elke onderneming van levensbelang. Hier kan ik je van alles over te vertellen. Het gaat om de bedrijfsstrategie, maar ook bij een marketingcampagne mag een doordachte strategie niet ontbreken. Om die reden begin ik altijd met het onderzoek en de strategie die de fundering vormen van jouw online campagne.
We kijken eerst naar de huidige situatie.
Waar word je al op gevonden? Hoe doet je concurrentie het? Waar komen de bezoekers vandaan? Als we dit weten zijn we al een stukje verder. We hebben in ieder geval een goede basis te pakken.
De strategie bepalen we aan de hand van een aantal doelstellingen.
Wat is er haalbaar? Wat wil je bereiken met je online marketingstrategie?
Daarna kijken we welke verschillende kanalen daar het beste bij passen.
Hier schrijven we een plan op, zodat we pas van start gaan als we beiden vertrouwen hebben in de bepaalde strategie.
Dit kan trouwens prima op 2 a4tjes.
Pragmatische aanpak
Ik hou van een pragmatische aanpak, waarbij we samen aan een half woord genoeg moeten hebben.
Een doordachte bedrijfsstrategie is voor elke onderneming van levensbelang. Hier kan ik je van alles over te vertellen. Het gaat om de bedrijfsstrategie, maar ook bij een marketingcampagne mag een doordachte strategie niet ontbreken. Om die reden begin ik altijd met het onderzoek en de strategie die de fundering vormen van jouw online campagne.
We kijken eerst naar de huidige situatie.
Waar word je al op gevonden? Hoe doet je concurrentie het? Waar komen de bezoekers vandaan? Als we dit weten zijn we al een stukje verder. We hebben in ieder geval een goede basis te pakken.
De strategie bepalen we aan de hand van een aantal doelstellingen.
Wat is er haalbaar? Wat wil je bereiken met je online marketingstrategie?
Daarna kijken we welke verschillende kanalen daar het beste bij passen.
Hier schrijven we een plan op, zodat we pas van start gaan als we beiden vertrouwen hebben in de bepaalde strategie.
Dit kan trouwens prima op 2 a4tjes.
Pragmatische aanpak
Ik hou van een pragmatische aanpak, waarbij we samen aan een half woord genoeg moeten hebben.
Het belangrijkste is om jouw verhaal zo goed mogelijk in beeld te krijgen. De foto’s kunnen gebruikt worden voor verschillende doeleinden, maar minimaal wel voor op de website, voor social media of bij je thuis aan de muur ter stimulans dat je nog harder moet werken.
Lees hier meer over mij als Freelance Fotograaf.
Uit ervaring weet ik dat het wachten op de foto’s of teksten van klanten het langst duurt. Dit werkt vaak contraproductief.
Daarom heb ik een standaard format ontwikkeld waar ik je vragen stel, zodat jij “gewoon” je verhaal kunt doen.
Ik typ net zo snel mee als jij kunt praten, en binnen een uur hebben we al snel 4 a4tjes aan tekst op papier staan.
Leers hier meer over mij als Freelance Tekstschrijver.
Code zorgt ervoor dat we dingen kunnen automatiseren, want hoe hard ik ook wil werken – ik streef naar efficiëntie. Zo halen we samen meer uit jouw budget. De juiste inrichting van code zorgt voor een verhoogde vindbaarheid, iets wat leidt tot nieuwe klanten.
Dit kan bijv. zijn:
– verbeterde inrichting van je huidige website voor verhoogde vindbaarheid;
– het inrichten van een e-mailmarketing template in bijv. mailchimp;
– het geautomatiseerd importeren van je bestaande relaties;
– semi-automatisch gegenereerde teksten op basis van een keyword schema;
– het geautomatiseerd publiceren van je ontwikkelde content;
– het ontwikkelen van een scrape om data te genereren.
– nog veel meer uiteraard.
Lees hier meer over mij als Freelance Webdesigner.
King of Concepts gaat over in BAAS. - Branding as a service.
Nieuw merk, zelfde diensten = duidelijker verhaal.