Het belang van een sterke merkidentiteit wordt steeds groter bij een opmerkelijke trend: van B2B naar B2B2C.
Als groothandel in direct contact staan met je eindgebruikers is erg belangrijk. Bijvoorbeeld in de vorm van een eigen offline verkoop locatie.
Kijk bijvoorbeeld naar de kerstbomen die ik verkoop via Santa’s Office, door ze zelf ook te verkopen sta ik in direct contact met de eindgebruiker. Hierbij merk ik dat het belang van een sterke merkidentiteit hoog is, of toch in ieder geval op termijn wel wordt. Binnen de kerstmarkt is er namelijk nog niet echt een ‘merk’ dat bekend staat als kerstmerk.
Mijn verwachting is eigenlijk dat als je aan iemand vraagt wat een kerstmerk is, men eerder denkt aan Coca-Cola, of Rituals.
Opmerkelijk, aangezien er veel geld geïnvesteerd wordt in merkactivatie en campagnes rondom de kerstperiode.
In Marketingfacts verscheen een interessant artikel.
Laat het me weten in de comments!
https://www.marketingfacts.nl/berichten/marketing-verandert-b2b-wordt-b2b2c