GUS-TRANS

GUS-TRANS

Een origineel relatiegeschenk

Eind oktober 2017 kregen we een telefoontje van logistiek bedrijf GUS-TRANS GmbH met de vraag: “We willen een origineel relatiegeschenk creëren voor kerst. We willen graag iets out of the box. Kunnen jullie ons hiermee helpen?” Natuurlijk kunnen wij dat. En het project ging van start.

Als eerste hebben we marketingmanager Julia Cornelissen uitgenodigd voor een brainstormsessie op 1 november 2017. Deze sessie was tegelijkertijd ook een uitgelezen kans om het bedrijf beter te leren kennen. Hier kwam naar boven dat GUS-TRANS GmbH waarde hecht aan persoonlijk contact, kennis van zaken hebben en snel kunnen schakelen. Tijdens deze sessie is het idee van het bordspel ontstaan. Het bedrijf is een expert in transport naar Rusland, dus ook het delen van kennis is hierin erg belangrijk. 

De structuur van het spel was vrij snel duidelijk. Het moest namelijk het afleggen van een route voorstellen; de speler moet van A naar B. Zo konden we het vervoeren van een lading, wat ten grondslag ligt van het bedrijf, in het spel tot uiting laten komen. Daarom hebben we ons laten inspireren door het bekende Ganzenbord.

Het spel

De speler moet eerst GUS-TRANS (zes ogen) gooien voordat hij het bord op mag. Daarna moet de speler iedere beurt een belkaart pakken. Deze kaart beslist of de speler naar voren mag of niet. Het kan zijn dat je een plaats naar voren mag, een plaats terug moet of dat je op je plek moet blijven staan. Sommige belkaarten zeggen dat je een vraag krijgt van de vragenkaartenstapel. Deze vragen gaan over je kennis van logistiek. Heb je de vraag goed, dan mag je een stap naar voren. Zo kom je stapje voor stapje bij je einddoel. Echter moet je tussendoor ook nog een aantal grenscontroles door. Als je bij een grenscontrole GUS-TRANS (zes ogen) rolt, dan mag je verder. Als je 1-5 gooit, dan krijg je een vraag. Beantwoord je die goed, dan mag je alsnog verder. Anders moet je het de volgende beurt weer proberen. Zo moet je flink wat kennis van de logistiekbranche in huis hebben om de als eerste bij de eindbestemming aan te komen.

Een origineel relatiegeschenk

Eind oktober 2017 kregen we een telefoontje van logistiek bedrijf GUS-TRANS GmbH met de vraag: “We willen een origineel relatiegeschenk creëren voor kerst. We willen graag iets out of the box. Kunnen jullie ons hiermee helpen?” Natuurlijk kunnen wij dat. En het project was van start.

Als eerste hebben we marketingmanager Julia Cornelissen uitgenodigd voor een brainstormsessie op 1 november 2017. Deze sessie was tegelijkertijd ook een uitgelezen kans om het bedrijf beter te leren kennen. Hier kwam naar boven dat GUS-TRANS GmbH waarde hecht aan persoonlijk contact, kennis van zaken hebben en snel kunnen schakelen. Tijdens deze sessie is het idee van het bordspel ontstaan.

De structuur van het spel was vrij snel duidelijk. Het moest namelijk het afleggen van een route voorstellen; de speler moet van A naar B. Zo konden we het vervoeren van een lading, wat ten grondslag ligt van het bedrijf, in het spel tot uiting laten komen. Daarom hebben we ons laten inspireren door het bekende Ganzenbord.

Het spel

De speler moet eerst GUS-TRANS (zes ogen) gooien voordat hij het bord op mag. Daarna moet de speler iedere beurt een belkaart pakken. Deze kaart beslist of de speler naar voren mag of niet. Het kan zijn dat je een plaats naar voren mag, een plaats terug moet of dat je op je plek moet blijven staan. Sommige belkaarten zeggen dat je een vraag krijgt van de vragenkaartenstapel. Deze vragen gaan over je kennis van logistiek. Heb je de vraag goed, dan mag je een stap naar voren. Zo kom je stapje voor stapje bij je einddoel. Echter moet je tussendoor ook nog een aantal grenscontroles door. Als je bij een grenscontrole GUS-TRANS (zes ogen) rolt, dan mag je verder. Als je 1-5 gooit, dan krijg je een vraag. Beantwoord je die goed, dan mag je alsnog verder. Anders moet je het de volgende beurt weer proberen. Zo moet je flink wat kennis van de logistiekbranche in huis hebben om de als eerste bij de eindbestemming aan te komen.

Alle domeinen

Tijdens dit project hebben alle domeinen een hand gehad in het tot stand komen van het bordspel:

1. Marketing

Ten eerste is het relatiegeschenk an sich een marketingmiddel. Door een geschenk te sturen laat je van je horen en zullen de ontvangers jouw bedrijf eerder top-of-mind hebben.

2. Branding

Daarnaast kan het spel niet tot stand komen zonder een branding; voor een relatiegeschenk is het belangrijk dat het verhaal en de waarden van GUS-TRANS GmbH verteld worden.

3. Copywriting

Ook de afdeling copywriting is flink bezig geweest met het produceren van de ruim 200 spelkaarten, de spelregels en de Engelse vertalingen. De Duitse vertaling is gedaan door een externe partij via GUS-TRANS GmbH.

4. Grafische vormgeving

Uiteraard heeft de grafische vormgeving afdeling alles gerealiseerd op visueel vlak. Van het bordspel tot het kleine logo op de zandloper.

5. Projectmanagement

En natuurlijk heeft de projectmanager het bordspelsymfonie weten te dirigeren naar een mooi resultaat.

Alle domeinen

Tijdens dit project hebben alle domeinen een hand gehad in het tot stand komen van het bordspel:

1. Marketing

Ten eerste is het relatiegeschenk an sich een marketingmiddel. Door een geschenk te sturen laat je van je horen en zullen de ontvangers jouw bedrijf eerder top-of-mind hebben.

2. Branding

Daarnaast kan het spel niet tot stand komen zonder een branding; voor een relatiegeschenk is het belangrijk dat het verhaal en de waarden van GUS-TRANS GmbH verteld worden.

3. Copywriting

Ook de afdeling copywriting is flink bezig geweest met het produceren van de ruim 200 spelkaarten, de spelregels en de Engelse vertalingen. De Duitse vertaling is gedaan door een externe partij via GUS-TRANS GmbH.

4. Grafische vormgeving

Uiteraard heeft de grafische vormgeving afdeling alles gerealiseerd op visueel vlak. Van het bordspel tot het kleine logo op de zandloper.

5. Projectmanagement

En natuurlijk heeft de projectmanager het bordspelsymfonie weten te dirigeren naar een mooi resultaat.

Waarden

Het spel is zo ontwikkeld dat de waarden van GUS-TRANS GmbH terugkomen in het spel. Door naar iedere relatie een spel te sturen laten we het persoonlijk contact zien. De vakkennis komt terug in de vele vragen die in het spel zitten; je kan alleen winnen als je beschikt over de juiste kennis. Het spel daagt je daarnaast ook uit om snel te schakelen. Het kan zomaar zijn dat je een belkaart pakt die jou van het bord gooit zodat je opnieuw moet beginnen.

Waarden

Het spel is zo ontwikkeld dat de waarden van GUS-TRANS GmbH terugkomen in het spel. Door naar iedere relatie een spel te sturen laten we het persoonlijk contact zien. De vakkennis komt terug in de vele vragen die in het spel zitten; je kan alleen winnen als je beschikt over de juiste kennis. Het spel daagt je daarnaast ook uit om snel te schakelen. Het kan zomaar zijn dat je een belkaart pakt die jou van het bord gooit zodat je opnieuw moet beginnen.

Samen naar de eindstreep

Het bordspel is binnen anderhalve maand van idee tot fysiek eindproduct gekomen. Omdat het spel op tijd naar de drukker moest, zodat het op tijd verzonden kon worden naar alle relaties, moesten de zeilen wel bijgezet worden. Zo hebben we samen met de drukker nog alle kaartjes staan sorteren. Hadden wij in oktober kunnen voorspellen dat we twee maanden later een heel bordspel gemaakt, gedrukt en verzonden zouden hebben? Nee. En we zouden het zo weer doen.

Samen naar de eindstreep

Het bordspel is binnen anderhalve maand van idee tot fysiek eindproduct gekomen. Omdat het spel op tijd naar de drukker moest, zodat het op tijd verzonden kon worden naar alle relaties, moesten de zeilen wel bijgezet worden. Zo hebben we samen met de drukker nog alle kaartjes staan sorteren. Hadden wij in oktober kunnen voorspellen dat we twee maanden later een heel bordspel gemaakt, gedrukt en verzonden zouden hebben? Nee. En we zouden het zo weer doen.

https://kingofconcepts.nl/wp-content/uploads/2018/05/CB17010-CB-PORTRET-STAN0052.jpg
https://kingofconcepts.nl/wp-content/uploads/2018/05/CB17010-CB-PORTRET-STAN0052.jpg

Resultaat

Het resultaat is een geschenk dat de waarden van GUS-TRANS GmbH vertelt door middel van een gezelschapsspel. Het eerste bordspel is op 18 december overhandigd aan GUS-TRANS GmbH en de anderen zijn snel daarna opgestuurd.

Resultaat

Het resultaat is een geschenk dat de waarden van GUS-TRANS GmbH vertelt door middel van een gezelschapsspel. Het eerste bordspel is op 18 december overhandigd aan GUS-TRANS GmbH en de anderen zijn snel daarna opgestuurd.

King of Concepts = BAAS.

King of Concepts gaat over in BAAS. - Branding as a service.

Nieuw merk, zelfde diensten = duidelijker verhaal.

Klik op de afbeelding om naar de nieuwe website te gaan.

Branding as a service