Het proces
van storytelling.

Het proces
van storytelling.

Ok, vooruit.

Ik geloof in branding én marketing. Storytelling bestaat uit een verhaal, en het vertellen ervan.

Vooraf bepalen we wat we gaan spenderen, om vervolgens iteratief de organisatie te verbeteren. Stap voor stap neem ik jullie mee in dit proces. Jij weet aan de voorkant precies wanneer ik wat ga opleveren en ik wat moet ontwikkelen. Wel zo prettig.

Je bepaalt dus zelf wat je uitgeeft, en hoe snel je groeit in afname. Want als jullie groeien, dan groei ik ook. Let’s grow together.

Ok, vooruit.

Ik geloof in branding én marketing. Storytelling bestaat uit een verhaal, en het vertellen ervan.

Vooraf bepalen we wat we gaan spenderen, om vervolgens iteratief de organisatie te verbeteren. Stap voor stap neem ik jullie mee in dit proces. Jij weet aan de voorkant precies wanneer ik wat ga opleveren en ik wat moet ontwikkelen. Wel zo prettig.

Je bepaalt dus zelf wat je uitgeeft, en hoe snel je groeit in afname. Want als jullie groeien, dan groei ik ook. Let’s grow together.

Branding

Ik help mensen te vertellen wat ze zouden kunnen zijn (reclame), en te vertellen wie ze echt zijn (branding). Om mensen trots te maken op zichzelf help ik ze vervolgens dit verhaal aan zoveel mogelijk mensen te vertellen (marketing). Ik begrijp zowel de verhaalkant als de marketingkant, en laat dit samen werken als in een topsport-team.

Branding

Ik help mensen te vertellen wat ze zouden kunnen zijn (reclame), en te vertellen wie ze echt zijn (branding). Om mensen trots te maken op zichzelf help ik ze vervolgens dit verhaal aan zoveel mogelijk mensen te vertellen (marketing). Ik begrijp zowel de verhaalkant als de marketingkant, en laat dit samen werken als in een topsport-team.

01. Kick-off

De kick-off is de aftrap van het project. Hierin maken we dieper kennis met elkaar, en wordt de projectplanning besproken.

02. Identiteitssessie

In deze sessie vragen we je het hemd van het lijf. Ik wil alles van je weten. Waarom je ooit begonnen bent? Waarvoor jij ‘s ochtends je bed uit stapt? En hoe jij het merk zou omschrijven als het een mens zou zijn. Op deze manier leren we elkaar echt kennen. Who are you?

03. Merkonderzoek

Niets is vanzelfsprekend. In deze stap ga ik op onderzoek uit. Hoe omschrijven de stakeholders van jouw merk je? En weten jouw medewerkers eigenlijk wat de visie van het merk is?

04. Merkadvies

Al deze elementen hebben invloed op het merk. Deze worden verwerkt en hier wordt een strategie op geformuleerd. Er worden adviezen uitgebracht over communicatieve uitingen en er wordt een richting geformuleerd voor het merk.

05. Merkdocument

Het merkverhaal moet vastgelegd worden. Een merkverhaal bestaat uit een gedachtegoed, een strategie en een persoonlijkheid. Deze wordt opgeschreven in een brand code. Wanneer dit staat mag je hier nooit meer van afwijken.

06. Plan

Maar ook een goed verhaal vertelt zichzelf nog niet. Hiervoor wordt een plan geformuleerd. Hoe gaan we dit verhaal samen vertellen?

01. Kick-off

De kick-off is de aftrap van het project. Hierin maken we dieper kennis met elkaar, en wordt de projectplanning besproken.

02. Identiteitssessie

In deze sessie vragen we je het hemd van het lijf. Ik wil alles van je weten. Waarom je ooit begonnen bent? Waarvoor jij ‘s ochtends je bed uit stapt? En hoe jij het merk zou omschrijven als het een mens zou zijn. Op deze manier leren we elkaar echt kennen. Who are you?

03. Merkonderzoek

Niets is vanzelfsprekend. In deze stap ga ik op onderzoek uit. Hoe omschrijven de stakeholders van jouw merk je? En weten jouw medewerkers eigenlijk wat de visie van het merk is?

04. Merkadvies

Al deze elementen hebben invloed op het merk. Deze worden verwerkt en hier wordt een strategie op geformuleerd. Er worden adviezen uitgebracht over communicatieve uitingen en er wordt een richting geformuleerd voor het merk.

05. Merkdocument

Het merkverhaal moet vastgelegd worden. Een merkverhaal bestaat uit een gedachtegoed, een strategie en een persoonlijkheid. Deze wordt opgeschreven in een brand code. Wanneer dit staat mag je hier nooit meer van afwijken.

06. Plan

Maar ook een goed verhaal vertelt zichzelf nog niet. Hiervoor wordt een plan geformuleerd. Hoe gaan we dit verhaal samen vertellen?

He ho, let's grow.

Marketing

Marketing heeft als doel om het verhaal van jouw organisatie te vertellen. Waar branding zorgt dat het merkverhaal opgehaald en opgeschreven wordt, gaat marketing een stapje verder door het naar buiten te brengen.

Marketing

Marketing heeft als doel om het verhaal van jouw organisatie te vertellen. Waar branding zorgt dat het merkverhaal opgehaald en opgeschreven wordt, gaat marketing een stapje verder door het naar buiten te brengen.

01. Bepalen van doelstellingen

Samen bepalen we de doelstellingen van jouw organisatie waar we aan gaan werken. De middelen zijn nu nog niet relevant, dat bepalen we in een later stadium.

02. Brainstorm concept

Tijdens een interne brainstorm bepalen we het communicatieconcept. Het concept waar je alle marketingmiddelen aan kunt ophangen. Dit schrijven we uit en bespreken we samen.

03. Communicatieplan

Is het communicatieconcept akkoord? Dan stellen we het communicatieplan voor het eerste kwartaal op. Welke middelen gaan we inzetten? Wat moeten we ontwikkelen? Wanneer en waar gaan we het verhaal vertellen?

04. Akkoord?

Ready, set, go! Het verhaal dat we gaan vertellen is duidelijk. Over tot het ontwikkelen van de middelen!

05. Ontwikkeling middelen

We starten met het ontwikkelen van de middelen die in het communicatieplan bepaald zijn. Vervolgens gaan we over tot publicatie… We mogen het verhaal eindelijk naar buiten brengen!

06. Evaluatie

Alles is meetbaar, dus evalueren we de resultaten. Maandelijks komen we bij elkaar en bespreken we wat goed ging en beter kan. Kwartaal afgerond? Dan stellen we opnieuw een plan op waarin we middelen voor de komende periode bepalen.

01. Bepalen van doelstellingen

Samen bepalen we de doelstellingen van jouw organisatie waar we aan gaan werken. De middelen zijn nu nog niet relevant, dat bepalen we in een later stadium.

02. Brainstorm concept

Tijdens een interne brainstorm bepalen we het communicatieconcept. Het concept waar je alle marketingmiddelen aan kunt ophangen. Dit schrijven we uit en bespreken we samen.

03. Communicatieplan

Is het communicatieconcept akkoord? Dan stellen we het communicatieplan voor het eerste kwartaal op. Welke middelen gaan we inzetten? Wat moeten we ontwikkelen? Wanneer en waar gaan we het verhaal vertellen?

04. Akkoord?

Ready, set, go! Het verhaal dat we gaan vertellen is duidelijk. Over tot het ontwikkelen van de middelen!

05. Ontwikkeling middelen

We starten met het ontwikkelen van de middelen die in het communicatieplan bepaald zijn. Vervolgens gaan we over tot publicatie… We mogen het verhaal eindelijk naar buiten brengen!

06. Evaluatie

Alles is meetbaar, dus evalueren we de resultaten. Maandelijks komen we bij elkaar en bespreken we wat goed ging en beter kan. Kwartaal afgerond? Dan stellen we opnieuw een plan op waarin we middelen voor de komende periode bepalen.

Zij spraken over ons huwelijk

Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews. Iterative approaches to corporate strategy foster collaborative thinking to further the overall value proposition. Organically grow the holistic world view of disruptive innovation via workplace diversity and empowerment.

GREAT ORGANIZATION

Ik deed een aanvraag en binnen twee dagen zaten we om tafel om het project te bespreken.

JOSEPHINE LEE

Manager

SMALL BUT EFFICIENT

The guys are always keen to share their knowledge and the selection is always changing. Awesome craft beers!

MICHAEL JOHNSON

IT programmer

EASY TO WORK WITH

Great to have access to such a great range of beers so close to home. The guys are a great help too and clearly love beer.

ANN LEE

Designer