Dat de kracht van een organisatie ligt bij je medewerkers is geen nieuwe uitspraak. Het neerzetten van een sterk merk doe je namelijk niet door heel hard te roepen dat je de beste bent. Dat doe je door vertrouwen, engagement en enthousiasme te stimuleren onder je medewerkers. Daarbij moet je merkidentiteit altijd centraal staan, ook tijdens fysieke contacten. Het is dan ook belangrijk dat medewerkers de identiteit accepteren en eigen maken om deze uiteindelijk consistent uit te dragen. In deze workshop zullen de volgende thema’s worden besproken:
• Merktraining: je leert hoe je een merktraining ontwikkelt.
– Zorg ervoor dat het merk wordt verklaard aan medewerkers.
– Geef medewerkers de mogelijkheid om lading te geven aan het merk.
– Zorg ervoor dat medewerkers het merk gaan uitdragen.
• 5 B’s van internal branding:
– Betekenis
– Bedoeling
– Beleving
– Bekrachtiging
– Beoordeling
King of Concepts gaat over in BAAS. - Branding as a service.
Nieuw merk, zelfde diensten = duidelijker verhaal.